top of page

Het orakel als spel


Dit is tegenwoordig de voorflap van mijn boekje 'Het orakel als spel', dat in 1981 bij Mirananda uitgevers werd uitgegeven. Er bevond zich destijds een spelbord bij. Door een muntje zes maal te werpen krijgt men een van de 56 orakeluitspraken, die bedoeld zijn als stof tot nadenken. Vandaar de toevoeging 'als spel'. Toen een kennis van mij wilde weten of hij van zijn vrouw moest scheiden zei ik dat mijn boekje niet was bedoeld om kritiekloos raad op te volgen. Hij zocht me later op en zei dat hij een verrassend advies had gekregen, nl. 'Het geduld'. Hij had lange tijd geloofd dat hij iets moest ondernemen en was nooit op het idee gekomen dat hij misschien helemaal niets hoefde te doen. Zo werd ik een keer verrast door mijn eigen boekje toen ik een pittige bekeuring moest betalen. Ik vroeg om raad en kreeg de uitspraak 'De wanhoop'. Soms lijkt het wel alsof het toeval gevoel voor humor heeft. Ik verkoop dit boekje voor 15 euro.


  • Facebook B&W
  • Twitter B&W
  • Instagram B&W
 RECENT POSTS: 
 SEARCH BY TAGS: 
Er zijn nog geen tags.
bottom of page