top of page

Het orakel als spel


Dit is het originele boekje dat ooit in 1981 bij Mirananda is uitgegeven toen ik mijn naam nog niet veranderd had. Vanaf 1974 had ik mij bezig gehouden met een studie van de I Tjing, de Chinese bijbel, en met het samenstellen van dit orakel. Ik had ook een spel ontworpen waarvan het spelbord in het boekje zat. Daarmee kon het orakel geraadpleegd worden, maar het diende ook om aan te tonen dat achter een normale kansverdeling een gerichte strategie schuil kan gaan. Dat betekent dat wat wij 'toeval' noemen helemaal niet toevallig hoeft te zijn. Het boekje ging na elf jaar in de ramsj en is niet meer in de boekhandel te koop. Tegenwoordig maak ik ze zelf. Maar zonder spel. Het orakel wordt nu geraadpleegd met een muntstuk.


  • Facebook B&W
  • Twitter B&W
  • Instagram B&W
 RECENT POSTS: 
 SEARCH BY TAGS: 
Er zijn nog geen tags.
bottom of page